Chcesz otworzyć własną kancelarię? Sprawdź, jak zdobyć dofinansowanie z PUP!
Rozpoczęcie działalności kancelarii prawnej to dla wielu spełnienie marzeń i rozpoczęcie samodzielnej drogi zawodowej. Dofinansowanie z Powiatowego Urzędu Pracy, stanowiące wsparcie dla nowych przedsiębiorców, w znaczący sposób może pomóc w osiągnięciu celu.
Pomoc PUP w przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej może wynieść nawet 6-krotność wysokości przeciętnego wynagrodzenia. Sprawdź, w jaki sposób uzyskać dofinansowanie i na co można je przeznaczyć!
Dla kogo dofinansowanie?
Główny i najważniejszy warunek otrzymania dotacji to bycie zarejestrowanym w Powiatowym Urzędzie Pracy jako:
- bezrobotny,
- osoba poszukująca pracy (a przy tym niezatrudniona i niewykonująca innej pracy zarobkowej),
- opiekun osoby niepełnosprawnej,
- absolwent centrum lub klubu integracji społecznej.
Dodatkowo zgłaszając się po dofinansowanie nie można pozostawać w okresie zgłoszonego do ewidencji działalności gospodarczej zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej.
Kto nie może otrzymać dotacji?
Niestety z możliwości ubiegania się o wsparcie wykluczone są określone grupy osób. Dofinansowania nie otrzyma student studiów dziennych czy osoba, która w ciągu dwóch lat wstecz od złożenia wniosku popełniła przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu.
Ponadto wniosek zostanie odrzucony, jeśli:
- złożyłeś wniosek w innym urzędzie lub przyznano Ci już dofinansowanie dla działalności jednoosobowej,
- bez uzasadnionej przyczyny odmówiłeś przyjęcia propozycji zatrudnienia, pracy lub stażu (w tym także prac społecznie użytecznych, przygotowania zawodowego czy innych działań) 12 miesięcy przed złożeniem wniosku,
- z własnej winy przerwałeś działania lub inną formę pomocy zaproponowane przez PUP,
- otrzymałeś już bezzwrotne środki publiczne na podjęcie działalności gospodarczej lub rolniczej, założenie lub przystąpienie do spółdzielni socjalnej,
- prowadziłeś działalność i posiadasz wpis do ewidencji działalności gospodarczej 12 miesięcy przed złożeniem wniosku (chyba że działalność zakończyła się przynajmniej 12 miesięcy wcześniej minimum dzień przed ubieganiem się o dotację, przy czym należy pamiętać o szczególnych okolicznościach w związku ze stanem epidemii).
Co trzeba zrobić?
Jeżeli spełniasz warunki otrzymania dofinansowania (i nie znajdujesz się wśród kategorii wykluczonych) wystarczy, że złożysz odpowiedni wniosek w Powiatowym Urzędzie Pracy. Może być on właściwy ze względu na miejsce zamieszkania, pobytu lub przyszłe miejsce prowadzenia działalności.
Rozpatrzone zostaną tylko prawidłowo sporządzone wnioski, z zastrzeżeniem, że starosta posiada środki na ich sfinansowanie. Planując ubieganie się o dotację, koniecznie zapoznaj się z wewnętrznym regulaminem urzędu dotyczącego przyznawania tego typu środków.
Na co mogę przeznaczyć środki z dofinansowania?
Uzyskaną dotację można przeznaczyć na wszystko, co niezbędne do prowadzenia nowoczesnej kancelarii prawnej. Poza meblami czy sprzętem elektronicznym, warto zainwestować w narzędzia pomagające w zarządzaniu dokumentami oraz ułatwiający codzienną pracę system informacji prawnej.
Sprawdź ofertę LEX dla Nowych Kancelarii!
product manager LEX Aplikant