Elektroniczna oferta, czyli jaka?
Kluczowym elementem elektronizacji zamówień publicznych jest składanie ofert i wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, pod rygorem ich nieważności, w postaci elektronicznej i podpisanie kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
W praktyce pojawiły się wątpliwości co do prawidłowości sporządzenia oferty w formie pisemnej, zeskanowania jej i przekazania zamawiającemu drogą elektroniczną. Wypowiadała się w tej kwestii Krajowa Izba Odwoławcza, opinię wydał także Urząd Zamówień Publicznych.
W celu rozwiania wątpliwości, zachęcam do zapoznania się z materiałami w LEX:
- komentarzem praktycznym prof. Małgorzaty Sieradzkiej "Oferta w formie elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego" oraz
- glosą autorstwa Pawła Wójcika "Status podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym skanu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Glosa do wyroku KIO z 4 stycznia 2019 r., sygn KIO 2611/18".
Problemem powiązanym z elektroniczną formą oferty jest składanie elektronicznego pełnomocnictwa, o czym pisałam w artykule "Pełnomocnictwo w elektronicznym przetargu".
Anna Stańczuk
redaktor naczelna działu Administracja Publiczna
Jesteś użytkownikiem programów LEX?
Zaloguj się do programu i czytaj więcej.