Raportowanie zdarzeń niepożądanych w świetle ustawy o jakości
Jednym z najważniejszych rozwiązań jakie z początkiem 2022 r. wprowadzi ustawa o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta będzie obowiązek monitorowania przez placówki zdarzeń niepożądanych. Dla szpitali oznacza ta konieczność identyfikowania zdarzeń niepożądanych, ich zgłaszania i rejestracji oraz prowadzenie ich bieżącej analizy.
Nowe zadania związane z obsługą zdarzeń niepożądanych będzie realizował nie tylko kierownik szpitala oraz zatrudniony w nim personel medyczny, ale również specjalne powołany w placówce zespół. Co więcej, projekt ustawy zakłada pewne rozwiązania zabezpieczające osoby zgłaszające zdarzenie niepożądane przed ewentualnymi sankcjami z tytułu ich wystąpienia.
Przybliżymy obligatoryjny model zarządzania zdarzeniami niepożądanymi
Zapraszamy Państwa na bezpłatny webinar, podczas którego przybliżymy najważniejsze założenia oraz zasady funkcjonowania obligatoryjnego systemu zgłaszania zdarzeń niepożądanych, obowiązki pracowników szpitala związane z ich monitorowaniem, wymogiem ich ewidencjowania oraz raportowania do NFZ. Podczas szkolenia uzyskają Państwo odpowiedzi m.in. na pytania:
- Czym są zdarzenia niepożądane? Przykłady.
- Które placówki będą zobligowane do monitorowania zdarzeń niepożądanych?
- Jaki powinien być podział obowiązków w placówce w związku z obsługą zdarzeń niepożądanych.
- Jaka jest odpowiedzialność i ochrona osoby zgłaszającej zdarzenie niepożądane?
- W jaki sposób przeprowadzać ocenę i klasyfikację zdarzeń niepożądanych
- Raport jakości a zdarzenia niepożądane.
Product manager LEX ochrona zdrowia