Tarcza antykryzysowa w systemie LEX!
Pierwszą tarczę antykryzysową uchwalono pod koniec marca br. Dziś obowiązuje tarcza 3.0, a tarcza 4.0 w systemie LEX już działa! Użytkownicy programu mogą korzystać z wszystkich funkcjonalności, m.in. takich jak bezpośrednie przejście do aktu prawnego czy tworzenie alertów informujących o zmianach w akcie lub w wybranych jednostkach redakcyjnych. W czasie walki z koronawirusem bieżące śledzenie zmian legislacyjnych jest niezbędne.
Co zawierają ustawy w ramach tzw. tarczy antykryzysowej?
Kolejne tarcze antykryzysowe to szereg ustaw mających na celu zapobieganie, przeciwdziałanie i zwalczanie COVID-19. Celem tych regulacji jest wsparcie polskiej gospodarki i pomoc przedsiębiorcom: ochrona miejsc pracy, zmniejszenie przedsiębiorcom obciążeń finansowych, zmiany w procedurze sądowej itp. Ustawodawca zaproponował także np. zawieszenie lub odroczenie składek na ZUS, preferencyjne kredyty czy gwarancje z BGK - w celu zachowania płynności finansowej. Kolejne wersje tarczy antykryzysowej to setki zmian; tylko tarcza 3.0 zmieniła 47 aktów prawnych.
Jak w prosty sposób wyszukać tarczę antykryzysową w systemie LEX?
Do błyskawicznego wyszukania aktu służy funkcja Direct Hit. Wystarczy wpisać frazę tarcza antykryzysowa do LEX Search i ją zaakceptować. Tekst najważniejszego pakietu zmian uchwalonego przez Sejm wyświetli się na ekranie. W zależności od przedmiotu poszukiwań Użytkownika, zadziała także: tarcza 2.0, tarcza 3.0, a nawet tarcza 4.0, oraz inne wersje zapisu tych aktów. Można ich również szukać wraz z jednostką redakcyjną, np. art. 11 tarczy 2.0 - w takim przypadku na ekranie wyświetli się od razu wyszukiwane miejsce w ustawie.
O zmianach w tarczy antykryzysowej najszybciej dowiesz się dzięki Alertom LEX
Alerty LEX informują Użytkowników o każdej zmianie, jaka zaszła w dokumencie. Mailowe powiadomienie jest wysyłane do Użytkownika niezwłocznie po dokonanej aktualizacji aktu z założonym alertem. Jak zatem założyć Alert LEX? Można to zrobić w 3 krótkich krokach. Otwieramy interesującą nas ustawę, następnie w narzędziach edycji dokumentu wchodzimy w zakładkę Narzędzia i klikamy opcję Dodaj alert.
Od tej pory każda zmiana w akcie prawnym spowoduje wysłanie powiadomienia mailowego.Ta funkcja szczególnie się przyda przy okazji bieżącego śledzenia zmian w prawie dotyczących skutków COVID-19. Tym bardziej, że tarcza 4.0 w systemie LEX też już działa.
Więcej o działaniu Alertów LEX przeczytasz w artykule: Monitoruj zmiany dotyczące koronawirusa za pomocą LEX Alert.
Senior Product / Project Manager
współpraca:
Piotr Zakrzewski
Senior Product / Project Manager
aktualizacja:
Małgorzata Sowa-Grajewska
Product Manager